Death in the Afternoon

by new threads

/
  • Digital Album
    Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $4 USD  or more

    You own this

     

  • Full Digital Discography Full Digital Discography

    Get all 10 new threads releases available on Bandcamp and save 60%.

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality downloads of Gone Wild, Bootleg Live, Vol. 2, Buford, Schlitz, Bootleg Live, Vol. 1, Free Rock, Threadsboro, Felonious Wilma, and 2 more. , and , .

    Purchasable with gift card

      $2.40 USD or more (60% OFF)

    You own this

     

  • Physical Copy
    Compact Disc (CD) + Digital Album

    if you loved our album enough to want it on an antiquated form of media, then this Compact Disc™ is for you!

    Includes unlimited streaming of Death in the Afternoon via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

1.
I wanna go home To the place that made me I wanna go home To the town that built me But I’ve gotta get home Cuz I just miss your face And I miss it more every day I wanna go home Cuz I can’t stand another week I wanna go home I need you to understand me I’ve gotta get home But I can’t just run away I just need to see you every day And maybe we could buy a house in a couple years when we’re both out of school And we could have a dog and a cat and we could live the dream And maybe we could both be lonely with each other Before we end up getting lonely with another Baby please Come with me I wanna go home I wanna go home To the house on Richardson street I wanna go home To the house where you and I meet And I've gotta get home For a couple of weeks, I’ll stay And baby won’t you think of me every day And maybe we could buy a house in a couple years when we’re both out of school And we could have a dog and a cat and we could live the dream And maybe we could both be lonely with each other Before we end up getting lonely with another Baby please Come with me I wanna go home
2.
18 Years 03:10
I find it funny to laugh at sad movies Cuz I can’t handle the pain And my sense of humor’s kinda messed up But aren’t we all just a little sane? And everyone says “Jacob, there’s a special place for you in Hell” But the joke’s on them cuz the Devil himself Told me I wasn’t allowed Breathe me in and spit me out You can tell me what I am and tell me what I’m not But that’s not what this is about You say “Build your walls and shut me out It’s all you’ve done for 18 years So kid, why stop it now?” I don’t really have a lot of friends Cuz one or two is all ya need But when I've got probs and no one’s around I need to count on somebody But I sing these songs every night And that’s supposed to ease the pain Oh wait, I forgot that I can’t feel that too And you’ve probably never even heard me sing Breathe me in and spit me out You can tell me what I am and tell me what I’m not But that’s not what this is about You say “Build your walls and shut me out It’s all you’ve done for 18 years So kid, why stop it now?”
3.
Calvin Klein 03:32
I’ll be your Marty You can be Lorraine I’ll play guitar And you can chant my name And you could tell everyone But we don’t have to go back We chill right here in this Cadillac Till 1955 is done But if you think that it’s wrong Say what’s on your mind Will you come to my shows? Will you hold up a sign? Will you wear my band’s clothes? Will you listen online? Can I be your Calvin Klein? Can I be your Calvin Klein? Get me a phone and I’ll call up Doc I’ll let him know I can’t make the clock And he can stop it on his own And if you think the end is near Don’t worry, there’s 2 more sequels, dear So just call me on your phone But if you think that it’s wrong Say what’s on your mind Will you come to my shows? Will you hold up a sign? Will you wear my band’s clothes? Will you listen online? Can I be your Calvin Klein? Can I be your Calvin Klein? Can I be your Calvin Klein? Can I be your Calvin Klein? Will you come to my shows? Will you hold up a sign? Will you wear my band’s clothes? Will you listen online? Can I be your Calvin Klein? Can I be your Calvin Klein? Will you come on tour? Will you buy a CD? Will you stand on the floor? Will you never leave me? Can I be your Calvin Klein? Can I be your Calvin Klein?
4.
Will you shut your god damn music off? I hate it when you come in drunk every single god damn night With your fat nose, your DJ skills they all blow And everyone is sick of your suicidal frights Oh no Here you go again Woah, woah, woah I wanna look you in the eyes Woah, woah, woah Watch the tears fall from your eyes When you Fail out of school How bout that pregnancy scare? Or when you ran out of money? Failed all your classes and cried to mommy Whoa! You’re so pathetic Your goddamn music gives me a headache, oh And when I heard you were coming back I didn’t want to believe it, but Oh no Here you come again Woah, woah, woah I wanna look you in the eyes Woah, woah, woah Watch the tears fall from your eyes When you Fail out of school You’re so dumb (You're so dumb) Yeah, you're so dumb (You're so oh) Yeah, you're so dumb Woah, woah, woah I wanna look you in the eyes Woah, woah, woah Watch the tears fall from your eyes When you Fail out of school You're no fraternity king You're no fraternity king Woah, woah, woah I wanna look you in the eyes Woah, woah, woah Watch you fail Watch you fail out of school
5.
I’ve been staying up late Doing things I hate But’s it’s all because I can’t keep my mind off Everything you do And the way you move When you move closer and closer to me I know that you don’t care But I really care a lot about what’s going on And I can’t remember You not being on my mind I can’t stop I can’t stop I can’t stop loving you I can’t stop I can’t stop I can’t stop loving you I tried to get a job At my local mall But it sucked Cuz I got laid off after one week Cuz everything I'd do I’d end up thinking of you And I wondered if you were thinking of me I know that you don’t care But I really care a lot about what’s going on And I can’t remember You not being on my mind I can’t stop I can’t stop I can’t stop loving you I can’t stop I can’t stop I can’t stop loving you
6.
I’m insecure ‘Bout a lot of things From my head to my feet to the songs that I'm singing I talk too much I walk too fast I bring up problems that probably should remain in the past But oh If you’re feeling too small in this great big world You’re not alone, you’re not alone Cuz everyone’s lost as hell Where do we go from here? Too long, singing this song Don’t know how we got it wrong What do we have to fear? Too many stupid songs Too many people singing along I’ve got some friends They’re all I need But I can’t help worrying if they’re ever gonna leave me Cuz in this life Nothing is fair Good people die Bad people live And there are secrets in the air But oh If you’re feeling too small in this great big world You’re not alone, you’re not alone Cuz everyone’s lost as hell Where do we go from here? Too long, singing this song Don’t know how we got it wrong What do we have to fear? Too many stupid songs Too many people singing along I miss my home I miss my dog I miss my high school friends I’ve cared about all along But oh If you’re feeling too small in this great big world You’re not alone, you’re not alone Cuz everyone’s lost as hell Where do we go from here? Too long, singing this song Don’t know how we got it wrong What do we have to fear? Too many stupid songs Too many people singing along
7.
11 04:00
You were drunk and I was sinking 4 am and I was sleeping oh I came back and you were thinking 11 pm and I just let you go I never meant to lose my temper But I have to say you lost yours too And mine less than you And I know if I didn’t have adrenaline that night I maybe would still be with you And that wouldn’t be cool Cuz we were toxic for each other You were drunk and I was sinking 4 am and I was sleeping oh I came back and you were thinking 11 pm and I just let you go It wasn’t the best thing I've done That wasn’t the best choice I have made And I've made mistakes And I’m not trying to be rude here I’m just trying to be honest, if that’s okay Between you and me Cuz we were toxic for each other You were drunk and I was sinking 4 am and I was sleeping oh I came back and you were thinking 11 pm and I just let you go Do you ever think I’m right? Do you ever think that I am crazy? Do you read between the lines? Do you ever wish I weren’t baby? Cuz I tried so hard to believe that you and I were something special maybe And it took a lot for me to see you standing right in front of me You were drunk and I was sinking 4 am and I was sleeping oh I came back and you were thinking 11 pm and I just let you go
8.
The City 03:32
We drove out to Missouri last weekend And we saw the Arch from a mile away And I couldn’t wait To finally see the gateway Of the western scape But I can’t pretend that I wasn’t nervous Can’t believe we’d actually do this I just want to stay I Love it, love it I Need it, need it I Miss it, miss it I feel like the word is holding out on me I love this city We drove down to Atlanta last Friday And Nick let us stay in his crib And I opened my eyes As I fumbled my keys Cuz I just couldn’t wait But I can’t pretend I wasn’t terrified Can’t prepare for it this time But now I want to stay I Love it, love it I Need it, need it I Miss it, miss it I feel like the word is holding out on me I love this city
9.
Fly Away 04:47
Every morning changes with the tide Maybe someday it will be alright But I thought I had you with me Then you turned your back on me Why do you do this to me? Why do you walk away? Why do you fly away from me? Why do you run away? Why don’t you ever let me Say what’s on my mind Say what I’ve been trying to say for days Why do you run away? Why do you fly away from me Every Sunday night I think again Of how I could have changed the ending But I don’t know if I had much to say You never listened to me anyway Why do you walk away? Why do you fly away from me? Why do you run away? Why don’t you ever let me Say what’s on my mind Say what I’ve been trying to say for days Why do you walk away? Why do you fly away from me You never listened (never listened) You never listened (never listened) You never listened to me Why do you walk away? Why do you fly away from me? Why do you run away? Why don’t you ever let me Say what’s on my mind Say what I’ve been trying to say for days Why do you walk away? Why do you fly away from me? Why do you run away? Why don’t you ever let me Say what’s on my mind Say what I’ve been trying to say for days Why do you fly away? Why do you fly away from me (Why do you fly away from me? Fly away from me (Why do you fly away from me?) Why do you walk away? Why do you fly away from me? Why do you run away? Why do you never let me stay (let me stay) Let me stay (let me stay) Let me stay (let me stay) Why do you walk away? Why do you fly away from me?
10.
Hello It’s been A while since the end We’ve got a lot to talk about How have You been? And how are all your friends? Did they forget about me or not? I can’t keep running back home I need to do this on my own I need to get out of here Darling, I need another year I can’t Pretend I didn’t miss you since You went to him and I left home But in The end We’ll know what’s best for us and then We can decide to talk it out I can’t keep running back home I need to do this on my own I need to get out of here Darling, I need another year

about

our first record. recorded in dorm rooms, practice rooms, rehearsal stages, houses in different states. we hope you dig it.

credits

released March 24, 2017

new threads is:
jacob keplinger (vocals, guitar, keys)
justin siegel (drums, vocals)
robby angelotti (bass, vocals)
nick cheater (guitar, vocals)

recorded at 337 Studios in Murfreesboro, TN 37132.
drums recorded at Autograph Studios in Murfreesboro, TN 37132.
produced by Jacob Keplinger.
mastered by GRiM Mastering Co. in Murfreesboro, TN 37132.

Promoted & distributed by Pink Hat Publishing under exclusive license from ASCAP.

album art and design by Jacob Keplinger and Romerus Greer.

album photography by Tony Kozlosky.

all songs written by Jacob Keplinger & Justin Siegel except "I Want To Go Home", "18 Years", & "The City" written by Jacob Keplinger.

new threads uses Fender, Martin, and Seagull guitars and basses, Vox, Gallien Kruger, and Line 6 amplifiers, and Gretsch drums.

"Death in the Afternoon" was recorded on Pro Tools 11 on Mac OS X Yosemite.

thank you to gabriel matos, romerus greer, robert zemeckis, mr. thomas, tony baloney, autograph studios, michael parkinson, our parents, and our fans, we love you all. n/t

license

all rights reserved

tags

about

new threads Boston, Massachusetts

We're a rock band in Boston. Occasionally we play shows and release music. This is where you would find both of those things.

contact / help

Contact new threads

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Redeem code

Report this album or account